Kultur

Det bliver et brag af koncerter

Det bliver et brag af koncerter

Besøgende i Tivoli i dagene 1. og 2. august 2026 har virkelig noget at glæde sig til.

Foto: Paornánguak Helene Kleist

Paornánguak Helene Kleist


11 maj, 2026



Del din historie med os
Har du en historie du ønsker at dele med Tusarfik, er du velkommen til at skrive til redaktion@tusarfik.dk

For at fejre 50-året for Grønland i Tivoli er der lagt op til fest på den grønne plæne. Arrangørerne præsenterede i dag førende grønlandske solister, der kommer til at blive akkompagneret af Grønland i Tivolis "husorkester".

Deres navne er trækplastre og de får publikum til at danse og synge med til deres koncerter. Grønland i Tivoli har flottet sig, for at fejre 50-året for den årlige begivenhed i den gamle forlystelsespark midt i København.

– Grønland i Tivoli nærmer sig. I år holdes det den 1. august og 2. august. det er også Grønland i Tivolis 50-års jubilæum. I den forbindelse har vi planlagt en særlig jubilæumskoncert, fortæller Carsten Siegstad i Grønland i Tivolis Facebookside.

Grønlands egne musikstjerner er nemlig på plakaten i år: Siiva Fleischer, Enok Poulsen, Mariina Schmidt, Frederik Elsner, Kimmernaq Kjeldsen, Miké Thomasen og Knud Mathiassen. Publikummer de to dage kommer derfor til at synge med på mange ørehængere fra de garvede musikere, akkompagneret af Grønland i Tivoli Orkester med Glenn Møller, Inuk Brandt Petersen, Kristian Herlufsen og Ove Olsen.

Carsten Siegstad fortæller, at den store jubilæumskoncert i Tivoli holdes den 2. august 2026 fra kl. 20.00.